دوره های جــذاب و شاد برای کـــودکان دلبنــد شما

آموزش پیانو کودکان

کلاس پیانو برای کودکان دلبــــند شما

معرفی کلاس پیانو کودکان

موسیقی یکی از بهترین آموزش هایی است که هر والدینی می تواند برای کودک خود انتخاب کند. حضور در یک دوره موسیقی می تواند روی شخصیت، روح و روان و خلاقیت کودک شما تاثیر زیادی داشته باشد. سازهای مختلفی برای انتخاب وجود دارد که یکی از بهترین های آنها، کلاس پیانو کودکان است. پیانو یکی از تخصصی ترین و در عین حال جذاب ترین سازهایی است که می توان آن را یاد گرفت. اما یادگیری پیانو برای کودکان آسان است؟ آیا کودکان می توانند نواختن ساز پیانو را به راحتی یاد بگیرند؟ پاسخ دوره ای است که آنها در آن شرکت می کنند. با شرکت در یک دوره پیانو کودکان که به صورت اختصاصی برای آنها برگزار می شود، کودک شما می تواند مهارت های لازم برای نواختن پیانو را به دست آورد. یادگیری سازی مانند پیانو در سنین پایین مزیت های زیادی دارد. از طرفی نیز چون کودکان ذهن آماده تری برای یادگیری دارند، راحت تر و سریع تر می توانند با آموزش پیانو کودکان ، روی نواختن این ساز مسلط شوند.
یادگیری ساز پیانو برای کودکان تاثیر زیادی روی آینده او خواهد داشت. کودکی که در سنین پایین نواختن سازی مانند پیانو را یاد می گیرد می تواند روی دیگر مهارت های خود هم مسلط شود و از همه مهمتر راحت تر نواختن دیگر سازها را هم یاد بگیرد.
همانطور که گفته شد یادگیری موسیقی تاثیر زیادی روی آرامش روح و روان کودک دارد و پیانو از جمله سازهایی است که بیشترین اثر را دارد و می تواند به میزان زیادی موجب افزایش آرامش روح و روان کودک شود. پیانو زدن روی شخصیت کودک هم تاثیر زیادی دارد و می تواند به رشد فکری، خلاقیت و نوآوری و سایر مهارت های کودک هم کمک زیادی کند.

آموزش پیانو کودکان به زبان ساده

یکی از مهمترین نکات در خصوص کلاس پیانو کودک این است که فضای این کلاس ها باید با فضای کلاس هایی که برای بزرگسالان برگزار می شود متفاوت باشد. آموزش پیانو کودکان باید به یک زبان ساده باشد و سختگیری های کلاس های بزرگسالان را نداشته باشد.
در نتیجه جو کلاس نباید بسیار خشک باشد و تمام فضای کلاس ها از اول تا آخر آموزشی باشد. فضای کلاس های آموزش پیانو به کودکان باید یک فضای شاد، پر انرژی و دوستانه باشد و در خلال بازی و سرگرمی، پیانو به آنها آموزش داده شود. در کنار این فضای شاد و صمیمی، اساتید با تجربه آموزش پیانو کودک می دانند که چطور باید مهمترین نکات پایه ای کار با پیانو را به کودکان آموزش دهند. معمولا آموزش پیانو به کودکان به زبانی ساده از طریق انجام یک سری بازی های تعاملی و انجام تمرینات تقویتی انجام می شود.
تمرین و تکرار اصل این کلاس ها و آموزش هاست و کودکان باید دائما مهارت هایی که به دست می آورند را تمرین کنند. نت های ساده و ملودی های بسیار ابتدایی به کودکان آموزش داده می شود و از آنها خواسته می شود با نواختن و تکرار این ملودی ها، به تدریج توانایی های خود در نواختن ساز پیانو را تقویت کنند.
نکته مهم در خصوص آموزش پیانو کودک این است که یادگیری ساز پیانو و مسلط شدن روی مهارت های مورد نیاز در این آموزش مستلزم صبر، تمرین و تکرار زیاد است. در نتیجه باید همراه کودکان صبوری کرد و به آنها کمک کرد تا بتوانند مهارت های خود در نواختن ساز پیانو را بهبود ببخشند.

آموزش پیانو کودک در پویا اندیش

موسسه هنری تصویرگران پویا اندیش یکی از مراکزی است که با سال ها تجربه و با به کار گیری بهترین اساتید پیانو، این ساز را به کودکان آموزش می دهد و دوره های تخصصی مخصوص کودکان را برگزار می کند. کلاس پیانو کودک پویا اندیش یک فضای شاد، تعاملی و جذاب را برای کودکان فراهم می کند و با تکنیک های آموزشی روز دنیا و به زبانی کاملا ساده، نحوه نواختن ساز پیانو را به کودکان آموزش می دهد. این مبانی و سرفصل ها به نحوی انتخاب شده که کاملا کودکان را جذب کلاس ها کند و بتواند استعدادهای آنها در زمینه یادگیری ساز پیانو را پرورش دهد. کلاس ها تحت نظر بهترین اساتید پیانو برگزار می شود که علاوه بر مهارت کامل در آموزش پیانو، به صورت ویژه می توانند با متودهای مناسب نحوه نواختن این ساز را به کودکان آموزش دهند.
همانطور که می دانید آموزش های مخصوص کودک کاملا با آموزش به بزرگسالان متفاوت است و کسانی که در زمینه آموزش کودک فعالیت می کنند باید تکنیک های لازم برای ارتباط برقرار کردن با کودک و آموزش به آنها را بدانند. اساتیدی که کلاس پیانو کودک پویا اندیش را برگزار می کنند به خوبی می دانند چطور باید ساز پیانو و مهارت های مورد نیاز را به بهترین روش به کودکان آموزش دهند تا آنها را کاملا به کلاس ها جذب کنند.

کودکان در دوره آموزش پیانو کودکان چه مهارت هایی به دست می آورند؟

در کلاس پیانو کودکان همه چیز از پایه تا پیشرفته به آنها آموزش داده می شود. در درجه اول به کودکان نحوه نواختن پیانو و نواختن دکمه های پیانو آموزش داده می شود و به آنها کمک می شود تا بین انگشتان دست و قدرت مغزشان هماهنگی لازم به وجود بیاید. در ابتدا استاد پیانو کودکان به آنها یاد می دهد که چطور باید به صورت صحیح رو به روی ساز پیانو بنشینند و دست های خود را روی کلیدهای ساز قرار دهند. در ادامه نحوه کلاویه زدن اولیه به آنها آموزش داده می شود تا کودک به صورت نسبی روی ساز پیانو که یک ساز بزرگ است مسلط شود.
برای این که کودکان بتوانند روی ساز پیانو مسلط شوند و آموزش های لازم در این زمینه را ببینند، با تکنیک های ساده ریتم خوانی و نت خوانی به آنها آموزش داده می شود. در واقع اساس آموزش پیانو کودک یادگیری ریتم خوانی و نت خوانی است. در ادامه با بهبود مهارت های اولیه کودک، به آنها نحوه نواختن ملودی های بسیار ساده آموزش داده می شود.

شرایط کلاس پیانو کودکان پویا اندیش

دوره های آموزش پیانو کودک پویا اندیش به صورت خصوصی و نیمه خصوصی برگزار می شود. در نتیجه کودکان و والدین آنها بسته به تمایل خود می توانند هم در دوره های خصوصی ثبت نام کنند و هم در صورت تمایل به دوره های گروهی، در کلاس های نیمه خصوصی و حضوری آموزش پیانو پویا اندیش شرکت کنند. این کلاس ها در 12 جلسه نیم ساعته برگزار می شود. شرایط سنی کودکان برای شرکت در این کلاس ها بالاتر از سه سال است. کودکان بالاتر از سه سال می توانند در کلاس پیانو کودکان شرکت کنند. در این دوره ها از بهترین اساتید برای آموزش پیانو به کودک استفاده می شود.

اهمیت کلاس پیانو کودکان

هنرهایی مانند موسیقی همیشه به عنوان درمان روح و روان انسان شناخته شده اند. در نتیجه یادگیری یک ساز مانند پیانو برای کودکان می تواند اهمیت زیادی در شکل گیری شخصیت آنها در کودکی داشته باشد. سن کودکی بهترین زمان برای یادگیری یک ساز مانند پیانو است که به کودک شما این امکان را می دهد علاوه بر یادگیری یک ساز جذاب مانند پیانو، بتوانند از دیگر مزیت های آن هم بهره مند شوند. یادگیری ساز پیانو هم از:

  • بعد شخصیتی
  • بعد اجتماعی
  • فرهنگی
  • فکری
  • رشد فردی

برای کودکان اهمیت دارد. نکته مهم دیگر این که ذهن کودک آماده یادگیری است و این فرصتی عالی برای والدین است تا از این توانایی و فرصت بی نظیر بهترین استفاده را کنند و یک مهارت کاربردی را در کودک شان پرورش دهند.

مزیت های یادگیری و آموزش پیانو به کودکان

اهمیت یادگیری ساز پیانو برای کودکان بیشتر از بابت مزیت های مختلف و متعددی است که یادگیری این ساز برای آنها دارد. به صورت کلی با شرکت کودک در دوره پیانو کودکان آنها مزیت هایی از بابت:

  • بهبود تمرکز و حافظه
  • رشد ذهنی
  • پرورش خلاقیت کودک
  • بالا رفتن حس اعتماد به نفس
    را به دست می آورند.

کمک به رشد ذهنی کودکان

تاثیر پیانو بر حس اعتماد به نفس

تقویت حافظه و افزایش تمرکز

تقویت مهارت های جسمی و فیزیکی

سرگرمی و شادی کودک

از بین رفتن استرس و افسردگی

بهبود خلاقیت کودک

افزایش حس آرامش کودکان

1) کمک به رشد ذهنی کودکان

اولین مزیتی که آموزش پیانو برای کودکان دارد، توسعه رشد ذهنی و مغزی آنهاست. آموزش هنر به خصوص موسیقی تاثیر زیادی روی رشد ذهنی کودکان دارد. پیانو از جمله سازهایی است که به دلیل پیچیدگی های خود بهترین اثر را روی تقویت ذهن کودک و رشد و توسعه مغز او خواهد داشت. علاوه بر این به دلیل این که اساس یادگیری پیانو تقویت منطق و هماهنگی است، این امر تاثیر زیادی روی توسعه هوش کودکان خواهد داشت. شناسایی الگوها، دنبال کردن ریتم ها و نت خوانی و درک ارتباط بین نت ها و آکوردها همگی کمک می کند تا ذهن کودک شما فعال تر و توسعه یافته تر شود.

2) تاثیر آموزش پیانو کودک روی حس اعتماد به نفس آنها

کودک شما قطعا بعد از یادگیری پیانو و گذراندن کامل دوره آموزش پیانو کودکان حس اعتماد به نفس بسیار بیشتری در بین هم سن و سال های خود دارد. کودکانی که روی نواختن ساز پیانو مسلط می شوند مهارت هایی را به دست می آورند که می تواند به آنها کمک کند تا حضور پررنگ تری در اجتماع داشته باشند. زمانی که کودک شما می تواند یک قطعه موسیقی را با ساز پیانو بنوازد، در بین هم سن و سال های خود حس اعتماد به نفس بسیار بیشتر و بالاتری خواهد داشت. از طرفی وقتی کودک تان می تواند شخصا یک قطعه را برای شما بنوازد بدون شک حس اعتماد به نفس بسیار بالاتری دارد.

3) تقویت حافظه و افزایش تمرکز کودکان

یکی دیگر از مزیت های آموزش پیانو برای کودکان تقویت تمرکز و بهبود مهارت های یادگیری و تقویت حافظه آنهاست. کودکانی که روی نواختن یک ساز مانند پیانو مسلط می شوند ذهن آماده تری دارند و به دلیل تاثیری که این ساز روی آرامش روح و روان آنها دارد، بهتر تمرکز می کنند. آنها بیشتر به جزئیات توجه می کنند و توانایی یادگیری آنها بالاتر است.

4) تقویت مهارت های جسمی و فیزیکی کودکان

پیانو نوعی ساز است که به هماهنگی بالای بین انگشتان دست و ذهن نیاز دارد. هماهنگی بالا بین دست ها و انگشتان می تواند با یادگیری ساز پیانو تقویت شود. کودکان با یادگیری ساز پیانو دستان قدرتمندتری دارند و می توانند مهارت های فیزیکی خود را هم بهبود ببخشند.

5) سرگرمی و شادی کودک در کنار آموزش و یادگیری

همانطور که گفته شد دوره پیانو کودک یک دوره سرگرم کننده و لذت بخش است. کودکان می توانند در کنار یادگیری ساز پیانو، یک فضای شاد، پر انرژی و سرگرم کننده را نیز تجربه کنند و از شنیدن و نواختن موسیقی در کنار هم سن و سال های خود لذت ببرد.

6) از بین رفتن استرس و افسردگی کودکان

بر طبق بررسی ها و تحقیقاتی که انجام شده آموزش و یادگیری موسیقی یکی از بهترین روش های درمانی برای از بین حس استرس، افسردگی و انزوا در کودکان است. موسیقی با تاثیری که روی روح و روان و شخصیت کودکان می گذارد می تواند به صورت موثری استرس و نگرانی های کودک را رفع کند و به او کمک کند تا فرد شادتری باشد. بسیاری از والدین از آموزش پیانو کودکان برای از بین بردن استرس و افسردگی در کودک شان استفاده می کنند.

7) افزایش حس آرامش در کودکان

کودکان بعد از شرکت در دوره پیانو کودک حس آرامش بسیار بیشتری دارند و بهتر می توانند هیجانات و احساسات خود را کنترل کنند. آنها در مواجه با موقعیت های مختلف عملکرد بهتر و کنترل شده تری دارند.

8) بهبود خلاقیت کودک

آموزش و یادگیری پیانو برای کودکان تاثیر بسزایی روی رشد خلاقیت آنها دارد. توانایی کودک در ترکیب قطعات، نت خوانی و ریتم خوانی همگی می تواند به تقویت سایر مهارت ها و رشد خلاقیت کودک منجر شود.

9) بهبود ارتباطات اجتماعی کودک

کودکان بعد از شرکت در دوره پیانو کودکان یاد می گیرند چطور در یک محیط عمومی و اجتماعی با دیگران تعامل داشته باشند و همچنین یاد می گیرند چطور با هم سن و سال های خود ارتباط برقرار کنند، دوست پیدا کنند و از همه مهمتر کار گروهی را نیز یاد می گیرند. بنابراین یکی دیگر از مزیت های کلاس پیانو کودک رشد مهارت ها و ارتباطات اجتماعی آنهاست.

10) افزایش توانایی برای یادگیری دیگر سازها

پیانو یک ساز بسیار تخصصی و جذاب است. مهارت هایی که در دوره پیانو کودک به آنها آموزش داده می شود می تواند پایه و اساس یادگیری دیگر سازها شود. زمانی که کودک شما در سنین پایین روی ساز پیانو مسلط می شود، در ادامه راحت تر و بهتر می تواند در صورت تمایل نواختن دیگر سازها را نیز یاد بگیرد. بنابراین آموزش پیانو می تواند پایه گذار یادگیری دیگر سازها برای کودک شما باشد.

چه کسانی مخاطب دوره آموزش پیانو کودکان هستند؟

کودکانی که هوش موسیقی بالایی دارند و به شنیدن موسیقی علاقه دارند. کودکانی که با شنیدن یک قطعه موسیقی واکنش خوبی نشان می دهند و دوست دارند در زمینه های هنری پیشرفت کنند، مخاطب دوره پیانو کودک هستند. همچنین والدینی که می توانند در کنار کودک باشند و برای یادگیری و رشد ذهنی کودک خود ارزش زیادی قائل هستند، مخاطب دوره آموزش پیانو برای کودکان هستند.

چه کسانی مخاطب کلاس پیانو کودک نیستند؟

کودکانی که نه علاقه ای به موسیقی دارند و به کسب مهارت در زمینه های هنری خصوصا موسیقی تمایلی نشان نمی دهند قطعا مخاطب این دوره ها نیستند، چرا که رمز موفقیت در این دوره ها علاقه داشتن، صبر و تمرین زیاد است. از طرفی والدینی که نمی توانند وقت و حوصله کافی برای کودکان خود داشته باشند و در دوره پیانو کودک پا به پای کودک شان پیش بروند، قطعا کلاس های آموزش پیانو برای کودکان برای آنها گزینه مناسبی نیست.

سوالات متداول :

آیا کودکان می توانند پیانو زدن را یاد بگیرند؟

بله کودکان از سن سه سال به بالا می توانند با شرکت در دوره آموزش پیانو کودک، نحوه نواختن ساز پیانو را یاد بگیرند.

برای شرکت در دوره های آموزش پیانو کودک به چه پیش نیازهایی احتیاج است؟

برای شرکت در دوره پیانو کودک به هیچ پیش نیازی احتیاج نیست و تمامی تکنیک ها و مهارت ها به صورت کامل به کودکان آموزش داده می شود.

مزیت های شرکت در کلاس پیانو کودک چیست؟

آموزش پیانو برای کودکان می تواند موجب تقویت حافظه آنها، افزایش تمرکز، رشد ذهنی، تقویت مهارت های ارتباطی، بهبود هماهنگی و افزایش حس اعتماد به نفس آنها شود.

برای شرکت در دوره‌ پیانو کودکان همین حالا ثبت نام کنید.