دوره های جــذاب و شاد برای کـــودکان دلبنــد شما

آموزش سفالگری کودکان

کلاس سفالگری برای کودکان دلبــــند شما

معرفی کلاس سفالگری کودکان

اگر به عنوان والدین به رشد فکری، مهارت های عملی و افزایش اعتماد به نفس کودک تان اهمیت می دهید و می خواهید کودک شما یک مهارت جذاب را یاد بگیرد، یکی از بهترین گزینه ها شرکت در کلاس سفالگری کودکان است.
آموزش سفالگری کودکان مخصوص کودک شما طراحی شده و ویژگی های جذابی دارد. آموزش سفالگری برای کودکان می تواند موجب رشد و شکوفایی خلاقیت آنها شود. قدرت ایده‌پردازی کودک را تقویت کند و از همه مهمتر به او یاد دهد که با دستان کوچک خود یک اثر هنری بسازد.

دوره سفالگری کودک می تواند یک دوره آموزشی بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. شما با ثبت نام کودک تان در این دوره ها می توانید به او کمک کنید که توانایی ها و مهارت های خود را بشناسد و بتواند از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کند. علاوه بر تمام این موارد آموزش سفالگری کودک به عنوان یک رشته هنری می تواند دریچه ای رو به آینده کودک را باز کند و به او کمک کند در یک رشته هنری مانند سفالگری به یک حرفه ای تبدیل شود.

فیلم معرفی کلاس سفالگری کودکان

برای آشنایی با دوره های سفالگری کودکان پویااندیش ، ویدیو زیر را حتما ببینید :

پخش ویدیو

اما چرا سفالگری می تواند یک آموزش مناسب و ایده آل برای کودک شما باشد؟ از چند جهت دوره سفالگری کودک می تواند برای آنها مفید باشد. همانطور که گفته شد این رشته هنری بسیار سرگرم کننده است. از طرفی کودکان ذاتا عاشق گل بازی، ساختن و خلق کردن اند. آنها می توانند با یادگیری سفالگری از انجام این کار لذت بسیار بیشتری هم ببرند. نکته مهم بعدی این است که یک کودک قدرت تخیل بسیار قوی دارد. سفالگری فرصتی ایده آل است تا بتوان از این قوه تخیل برای یادگیری یک هنر استفاده کرد.

با این حال برای این که بتوان از تمام مزیت های آموزش سفالگری کودکان بهره مند شد، بدون شک باید در یک دوره جامع و حرفه ای که مخصوص کودکان است شرکت کرد. در موسسه هنری تصویرگران پویا اندیش کلاس سفالگری کودکان با بهترین شیوه آموزشی برای کودکان و توسط بهترین مربیان و اساتید سفالگری در ایران برگزار می شود.
در دوره های آموزش سفالگری به کودکان هر چیزی که برای یادگیری این هنر لازم است به آنها آموزش داده می شود. از آموزش نحوه استفاده از مواد سفالگری گرفته تا تکنیک های سفالگری، اصول پایه سفالگری، نحوه استفاده از چرخ سفالگری، مهارت شکل دادن به گل و خلق طرح های خلاقانه و جذاب از جمله مواردی است که در دوره سفالگری کودکان آموزشگاه پویا اندیش آموزش داده می شود. این آموزش ها به صورت طبقه بندی شده هم برای کودکان و هم برای رده سنی نوجوانان و بزرگسالان برگزار می شود.

دوره سفالگری کودکان به زبان ساده

یکی از مهمترین ویژگی هایی که برای آموزش سفالگری کودکان باید به آن توجه کرد، ساده کردن آموزش به آنهاست. در واقع باید با ساده ترین روش های ممکن مهارت های سفالگری به کودک آموزش داده شود تا کودکان در دوره یادگیری احساس خستگی نکنند و همچنان کلاس ها برای آنها جذاب باشد. دلیل آن هم این است که تکنیک های مخصوص کودکان قطعا با روش ها و تکنیک های سنین بالاتر متفاوت است.

اگر می خواهید در خصوص نحوه تدریس و آموزش سفالگری کودک تان مطمئن باشید و خیالتان از بابت این که کودک شما بدون از دست دادن علاقه در تمامی کلاس های آموزش سفالگری شرکت می کند، باید حتما در یک آموزشگاه تخصصی سفالگری کودک ثبت نام کنید تا با بهره گیری از بهترین اساتید آموزش سفالگری کودک ، تکنیک ها و مهارت های مورد نیاز کودک به زبانی ساده و آسان شده به آنها آموزش داده شود. این مشخصه در مورد کلاس های پویا اندیش تضمین شده است و کلاس های سفالگری مخصوص کودکان این موسسه به ساده ترین روش ممکن نحوه سفالگری را به کودک شما آموزش می دهد.

کلاس سفالگری بدون چرخ برای کودکان

هنر سفالگری به دو روش دستی و با چرخ انجام می شود. شاید در سطح حرفه ای آموزش سفالگری با چرخ کارایی بیشتری داشته باشد، اما بدون شک هیچ چیز نمی تواند جای آموزش سفالگری با دست را بگیرد. در روش دستی کودک می تواند گل ها را لمس کند و با دستان خود به آنها شکل دهد. در نتیجه قطعا سفالگری با دست برای کودک جذابیت بسیار بیشتری دارد. در آموزش سفالگری کودکان تکنیک های رایج سفالگری دستی که شامل روش فشاری، روش فیتیله ای و روش ورقه ای است به صورت کامل به کودکان آموزش داده می شود. آموزش روش های سفالگری دستی در برخی مواقع خصوصا آموزش به کودکان کار سخت تری است، اما مربیان دلسوز و با تجربه پویا اندیش مرحله به مرحله و با تمام جزئیات تک تک این روش ها را به کودکان آموزش می دهند.

استفاده از جذاب ترین تکنیک برای آموزش سفالگری کودک

هدف اصلی از دوره سفالگری کودکان ، کمک به رشد مغزی آنها، شکوفا کردن استعداد و قوه تخیل کودک و توسعه مهارت های هنری آنهاست. اما شرط این که کودک بتواند با حضور در کلاس سفالگری کودکان به تمام این ویژگی ها دست یابد، جذاب بودن کلاس هاست. قرار نیست کودک با شرکت در این کلاس ها با روش های خسته کننده از حضور یافتن در دوره منصرف شود. بلکه باید با فراهم کردن یک فضای شاد و جذاب برای آنها، بهترین لحظات را برای کودک رقم زد.

در دوره های سفالگری که در پویا اندیش برای کودکان برگزار می شود، از جذاب ترین تکنیک ها برای آموزش به کودکان استفاده می شود تا به این ترتیب فضای کلاس ها برای آنها هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد. نکته مهم این است که این تکنیک ها باید برای رده سنی آنها مناسب باشد تا جذابیت های لازم را داشته باشد. برای مثال یکی از تکنیک های سفالگری که می تواند برای کودک جذاب باشد، آشنایی با نحوه استفاده از چرخ سفالگری است. مدل سازی و نحوه طراحی قطعات سفالی هم می تواند از جمله تکنیک های جذاب برای کودکان باشد.

در آموزش سفالگری کودک نحوه کار با تمامی مواد و ابزارهایی که در این رشته هنری مورد استفاده قرار می گیرد به کودک آموزش داده می شود. آموزش چنین مهارت ها و تکنیک هایی به کودک کمک می کند تا از این طریق مهارت های خود را بشناسد، احساس خودباوری در او تقویت شود و بتواند از طریق هنر خود احساساتش را بیان کند. بنابراین شرکت در دوره سفالگری کودک یک فرصت بی نظیر برای آنهاست تا بتوانند از این طریق با دنیای اطراف شان ارتباط برقرار کنند و در عین حال از کاری که انجام می دهند لذت ببرند.

اهمیت کلاس سفالگری برای کودکان

آموزش سفالگری کودک یک فرصت عالی برای آنهاست تا بتوانند روی نقاط قوت شان کار کنند و نقاط ضعف شان نیز شناسایی شود. دوران کودکی، دوران تجربه کردن، جست و جو کردن و کنجکاوی است. سفالگری و آموزش تکنیک ها و روش های آن فرصتی را ایجاد می کند که بتوان این حس جست و جوگر بودن کودکان را در یک مسیر درست هدایت کرد و از آن برای رشد فکری کودک استفاده کرد.

مزیت ها و فواید دوره سفالگری کودکان

شرکت کردن در دوره آموزش سفالگری کودکان می تواند مزیت های زیادی را برای آنها داشته باشد. از تقویت قدرت حافظه گرفته تا رشد مهارت های دستی و هنری و بهبود روابط اجتماعی از جمله مزیت هایی است که با شرکت در کلاس آموزش سفالگری می توان به آن دست یافت.

افزایش قدرت حافظه و یادگیری کودک
تقویت مهارت های هنری و دستی کودک
کمک به رشد و توسعه خلاقیت کودکان
بهبود روابط اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس کودک
با سفالگری کودک ، تحرک بدنی آنها هم بیشتر می شود

1) افزایش قدرت حافظه و یادگیری کودک

هنر سفالگری یک هنر دقیق با جزئیات زیاد است. یک کودک باید بتواند در این مسیر روی تک تک جزئیات تمرکز کند، ایده های خود را به خوبی تصور کند و از همه مهمتر تک تک جزئیات را با شکل دادن به گل خام اجرا کند. در نتیجه:

  • صبر
  • حوصله
  • تمرکز بالا
  • دقت کردن

از ویژگی هایی است که با آموزش سفالگری کودک می توان آنها را تقویت کرد. این هنر به صورت موثری می تواند تمرکز و قدرت یادگیری کودکان را بهبود ببخشد.

2) تقویت مهارت های هنری و دستی کودک

در دوره سفالگری کودکان به صورت ویژه نحوه سفالگری با دست به آنها آموزش داده می شود. بنابراین آنها یاد می گیرند که چطور با کنترل حرکات دست خود می توانند یک کار هنری انجام دهند. به نوعی هنر سفالگری می تواند توانایی شکل دادن به اشیا، طراحی کردن، رنگ آمیزی و سایر مهارت های هنری کودک را تقویت کند.

3) کمک به رشد و توسعه خلاقیت کودکان

در سفالگری کودکان باید به میزان زیادی از قوه تخیل و ایده پردازی شان استفاده کنند تا بتوانند از یک گل بدون شکل، یک اثر هنری بسازند. بنابراین یکی از مزیت های آموزش سفالگری کودکان تاثیری است که این هنر روی تقویت خلاقیت کودک خواهد داشت.

4) بهبود روابط اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس کودک

در کلاس سفالگری کودک ، آنها با هم ارتباط برقرار می کنند و یاد می گیرند کارها را به صورت گروهی انجام دهند. همچنین آنها برای انجام کارهای شان به هم کمک می کنند و از هم مشورت می گیرند. تمام این فعالیت های به ظاهر ساده نقش بسیار موثری روی رشد مهارت های اجتماعی کودکان خواهد داشت. در نهایت نیز وقتی کودک می بیند می تواند خالق آثار خودش باشد و در پایان کار می تواند اثر هنری که نتیجه تلاش و پشتکار خود اوست را به نمایش بگذارد، قطعا حس اعتماد به نفس بسیار بیشتری دارد. در کل یادگیری یک هنر نقش به سزایی در افزایش اعتماد به نفس کودکان خواهد داشت.

5) با آموزش سفالگری کودک ، تحرک بدنی آنها هم بیشتر می شود

در نهایت این که هنر سفالگری از آن دست هنرهایی است که در آن کودک تحرک بدنی بیشتری هم دارد و باید بتواند حرکات دست و پای خود را با هم هماهنگ کند. تمامی عضلات مانند دست و شانه در زمان سفالگری فعالیت دارند و در نتیجه شرکت در کلاس سفالگری کودکان می تواند به بهبود فعالیت های فیزیکی آنها هم کمک کند.

برگزاری نمایشگاه از آثار سفالگری کودکان

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کارهایی که موسسه تصویرگران پویان اندیش برای کودکان انجام می دهد، برگزاری نمایشگاه هایی است که در آن آثار ساخته شده توسط خود کودکان نمایش داده می شود. این امر نقش زیادی روی افزایش علاقه کودک به آموزش سفالگری و همچنین افزایش ذوق و انگیزه آنها می شود، چرا که کودکان می بینند آثارشان در یک نمایشگاه برای عموم نمایش داده می شود و مورد تشویق و تحسین قرار می گیرند. این نمایشگاه ها از صفر تا صد توسط خود موسسه برگزار می شود و تمام پشتیبانی های مالی و برگزاری برنامه ها نیز با خود مرکز تصویرگران پویا اندیش است.

سوالات متداول :

کلاس سفالگری کودک برای چه کسانی مناسب است؟

تقریبا تمامی کسانی که در سنین کودکی یا نوجوانی به هنر سفالگری علاقه دارند و دوست دارند مهارت های لازم را به دست آورند می توانند در این کلاس ها شرکت کنند. خصوصا کودکان و نوجوانانی که قوه تخیل قوی دارند می توانند برای این دوره ها مناسب باشند. مخاطب دوره سفالگری کودکان می توانند والدینی باشند که اهمیت زیادی به رشد مهارت ها و استعدادهای کودک خود می دهند و برای آنها مهم است که کودک شان از وقت و امکاناتی که دارد چطور استفاده می کند.

چه کسانی نباید در دوره سفالگری کودکان شرکت کنند؟

با وجودی که تقریبا تمامی گروه های سنی کودک و نوجوان می توانند در کلاس سفالگری برای کودکان شرکت کنند، اما با این حال شاید این دوره ها برای برخی از آنها مناسب نباشد. برای مثال:
کسانی که به مواد و ابزارهای سفالگری مانند گل حساسیت دارند یا با یک سری مشکلات پوستی درگیرند.
از آنجایی که بخشی از آموزش سفالگری فعالیت های بدنی است، شاید این دوره ها برای کودکانی که با یک سری معلولیت های جسمی خاص مواجه اند مشکل باشد.
در نهایت این که الزاما همه کودکان به هنرهای دستی مانند سفالگری علاقه ندارند و قطعا آنها مخاطب آموزش سفالگری کودک نخواهند بود.

برای شرکت در دوره‌ سفالگری کودکان همین حالا ثبت نام کنید.