دوره های جــذاب و شاد برای کـــودکان دلبنــد شما

آموزش ویولن کودکان

کلاس ویولن برای کودکان دلبــــند شما

شاید از نظر بسیاری ما نواختن ساز ویولن توسط کودکان غیر ممکن یا بسیار عجیب به نظر برسد. اما در واقع این طور نیست و کودکان هم می توانند در نواختن ویولن مهارت به دست آورند و چه بسا که حتی بتوانند موفق تر هم باشند. با وجود کلاس ویولن کودک که به صورت اختصاصی و اصولی نحوه نواختن ساز ویولن به کودکان را به آنها آموزش می دهد، این که یک کودک بتواند چنین ساز سخت و تخصصی را بنوازد دور از ذهن نیست.

معرفی دوره ویولن کودکان

هنر موسیقی هیچ حد و مرزی ندارد و یادگیری در آن بی انتهاست. حتی بزرگترین موسیقی دان های دنیا نیز همیشه در حال آموزش و یادگیری بوده اند. استعداد موسیقی در برخی از افراد از همان دوران کودکی نمایان است و اگر والدین این کودکان کمی دقیق و هوشیار باشند می توانند این توانایی و استعداد را در بهترین مسیر ممکن شکوفا کنند.

مغز و ذهن کودک برای یادگیری همیشه آماده است و می تواند سخت ترین مهارت ها را از طریق یک آموزش درست و اصولی یاد بگیرد. هنر موسیقی از جمله مواردی است که کودکان در آن بهترین میزان یادگیری را دارند و حتی می توانند سخت ترین سازها مانند ویولن را از طریق آموزش و تمرین کردن زیاد یاد بگیرند. دوره آموزش ویولن به کودکان دقیقا در همین زمینه برگزار می شود.

در این دوره به صورت اصولی تمامی آنچه که کودک برای یادگیری نواختن ویولن نیاز دارد به او آموزش داده می شود. با یک آموزش دقیق و حرفه ای و در عین حال جذاب، کودک شما یاد می گیرد که چطور باید در نواختن سازی مانند ویولن حرفه ای شود.

بعد از شرکت کردن کودک در کلاس ویولن کودک شما از این که کودک تان با چه مهارت و قابلیت هایی می تواند یک ساز سخت و دشوار مانند ویولن را بنوازد شگفت زده خواهید شد. بدون شک برای کودکان نیز یادگیری ساز ویولن و نواختن آن بسیار هیجان انگیز و جذاب است و آنها را به دنیایی جدید خواهد برد.

فیلم معرفی دوره ویولن کودکان

برای آشنایی با دوره های موسیقی ویولن کودکان پویااندیش ، ویدیو زیر را حتما ببینید :

پخش ویدیو

برای شرکت در دوره‌ ویولن کودکان همین حالا ثبت نام کنید.

در کلاس ویولن کودکان چه چیزهایی به آنها آموزش داده می شود؟

در دوره ویولن کودک از صفر تا صد مفاهیم موسیقی به کودک آموزش داده می شود. ریتم خوانی، نت خوانی، توانایی نواختن یک ملودی و … همگی در این دوره به کودک آموزش داده می شود. اما در کنار مفاهیم اصلی موسیقی در کلاس ویولن کودک مربی نحوه در دست گرفتن درست ساز، هماهنگی بین دستان و انگشتان و مهارت کنترل و نواختن همزمان ساز را با کودک تمرین می کند. ویولن یک ساز دو بخشی است و همزمان کودک باید بتواند ساز و آرشه آن را در دست بگیرد و بنوازد. بنابراین بخش مهم آموزش ویولن کودک ، آموزش صحیح در دست گرفتن ساز است.

حتی نحوه ایستادن کودک در زمان نواختن ساز و ژستی که باید کودک در زمان ویولن زدن بگیرد هم جزو آموزش ویولن کودکان است. چه از نظر حفظ سلامت کودک و چه از نظر درست زدن ساز، این آموزش ها اهمیت زیادی دارد و یک مربی آموزش ویولن کودک باید به خوبی به این موارد آشنا باشد.

اگر کودکان از قبل در دوره ارف کودک شرکت کرده باشند، قطعا با مفاهیم اولیه نت خوانی و ریتم خوانی آشنایی دارند. اما در غیر این صورت مجددا در کلاس ویولن کودک تمامی نکات و اصول ریتم خوانی و نت خوانی از پایه به کودک آموزش داده می شود. در نهایت بعد از آموزش های اولیه، نحوه ملودی خوانی و زدن یک قطعه موسیقی با ویولن به کودک یاد داده می شود تا به این ترتیب با تمرین و تکرار زیاد و ادامه دادن دوره ها و آموزش ها، کودک شما در نواختن ساز ویولن حرفه ای شود.

آموزش ویولن به کودکان به زبان ساده

اولین نکته در خصوص آموزش ویولن به کودکان این است که اساتیدی که کار آموزش را انجام می دهند باید صبر، حوصله، مهارت و تجربه بالایی داشته باشند، چرا که یادگیری ساز ویولن به خودی خود دشوار است و قطعا آموزش آن به کودکان کمی دشوارتر هم می شود. بنابراین باید در این مسیر صبور بود و با بهترین تکنیک ها نواختن ساز ویولن را به کودک آموزش داد.

در نتیجه اولین اصل در آموزش ویولن به کودکان آشنایی با علم روانشناسی کودک است و یک مربی باید بتواند به خوبی با خلق و خوی کودکان همراه شود و با زبانی ساده و کودکانه همه چیز را به آنها آموزش دهد. از طرفی نیز باید مربی سطح کودک، میزان آشنایی او با سازها خصوصا ویولن، سن و حتی قد و فیزیک بدنی کودک را در نظر بگیرد و با توجه به این موارد، بهترین تکنیک آموزشی را انتخاب کند. ساده کردن آموزش، جذاب کردن فضای کلاس ها و ارتباط برقرار کردن با کودکان در حین آموزش تاثیر بسیار زیادی در میزان یادگیری آنها دارد.

کلاس ویولن کودک پویا اندیش

در موسسه هنری تصویرگران پویا اندیش دوره های آموزش ویولن به کودکان به صورت حرفه ای و توسط بهترین اساتید این حرفه برگزار می شود و کودکان می توانند با شرکت در این دوره ها، بدون هیچ پیش نیازی نواختن ساز ویولن را یاد بگیرند و روی آن مسلط شوند. کلاس های حضوری در 12 جلسه نیم ساعته توسط بهترین مربیان ویولن برگزار می شود. برای درخواست مشاوره و اطلاع از شرایط دوره های آموزش ویولن کودک می توانید با تیم پشتیبانی پویا اندیش در تماس باشید.

مزیت های آموزش ویولن برای کودکان

ساز ویولن یک ساز حرفه ای است و یادگیری آن به دقت، تمرکز، توانایی بدنی و صبر و استمرار نیاز دارد. در نتیجه قطعا یادگیری این ساز و شرکت در کلاس ویولن کودک مزیت های زیادی برای آنها دارد.

1) افزایش تمرکز و قدرت یادگیری کودک

ویولن از جمله سازهایی است که برای یادگیری و مسلط شدن روی آن به دقت بالایی نیاز است و کودک باید برای یادگیری این ساز تمام حواس و تمرکز خود را معطوف به یادگیری کند. توجه به جزئیات، حتی ساده ترین جزئیاتی مانند نحوه ایستادن و در دست گرفتن ساز در این زمینه مهم است. تمام این موارد موجب می شود که روی هم رفته کودکان بعد از آموزش ویولن کودک تمرکز بالاتری داشته باشند و مهارت یادگیری آنها در دیگر زمینه ها نیز تقویت شود. کودکانی که در کلاس ویولن کودک شرکت می کنند معمولا حافظه قوی تری هم دارند و همه چیز را بهتر و بیشتر به خاطر می سپارند.

2) افزایش حس اعتماد به نفس کودک

ویولن ساز دشواری است و یادگیری آن کار هر کسی نیست. از آنجایی که معمولا موسیقی دان های بزرگ یا در کل افراد بزرگسال به سراغ یادگیری این ساز می روند، زمانی که یک کودک می تواند ویولن را در دست بگیرد و یک قطعه را بنوازد، حس اعتماد به نفس بسیار بالاتری دارد. کودکان به این باور می رسند که از پس هر کاری برمی آیند و می توانند با تلاش و پشتکار به چیزهایی که می خواهند برسند.

3) بهبود رشد ذهنی کودک

همانطور که پیش از این هم گفته شد ویولن از جمله سازهایی است که برای یادگیری آن باید مغز و دست ها با چشم ها به صورت کاملا هماهنگ با هم کار کنند.

  • تسلط بالا برای کنترل ساز
  • نواختن آن
  • حرکت دست ها
  • نت خوانی
  • ریتم خوانی

همگی به رشد ذهنی کودک کمک زیادی می کند. به صورت کلی موسیقی روی رشد مغز کودکان تاثیر زیادی دارد و آموزش ویولن برای کودکان از جمله سازهایی است که بیشترین اثر را دارد.

4) تقویت قوای جسمی و فیزیکی کودکان

یکی از ویژگی ها و مزیت های مهم دوره ویولن کودک تاثیر آن روی فیزیک کودک است. عضلات و ماهیچه های کودکان بعد از آموزش ویولن کودک بسیار قوی تر می شود، چرا که کودک برای نواختن یک نت با ویولن باید از تمام قوای فیزیکی خود استفاده کند. افزایش انعطاف پذیری، افزایش قدرت ماهیچه ها و قوی تر شدن دست ها و انگشتان کودک از دیگر مزیت های آموزش ویولن برای کودکان است. نواختن ساز ویولن و تمرین کردن با آن نوعی تمرین فیزیکی و فعالیت جسمی برای کودکان محسوب می شود.

5) سرگرمی و شاد بودن کودک

فضای شادی که کودک در حین آموزش ساز ویولن تجربه می کند و لذتی که از موسیقی و نواختن یک ملودی می برد می تواند بهترین سرگرمی برای کودک باشد تا از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را داشته باشد.

6) افزایش آرامش روح و روان کودک

موسیقی داروی روح و روان است و می تواند تاثیر زیادی روی افزایش حس آرامش ما داشته باشد. آموزش موسیقی برای کودکان مانند آموزش ویولن کودک می تواند موجب تسکین روح و روان کودک شود و ذهنی آرام تر و شادتر را به او هدیه دهد.

7) از بین بردن استرس و افسردگی در کودکان

یکی از گزینه های کاربردی و توصیه شده برای درمان افسردگی، اضطراب و استرس در کودکان آموزش موسیقی است. در کلاس ویولن کودک به دلیل تمرکزی که روی یادگیری این ساز وجود دارد و به دلیل تاثیری که خود موسیقی روی کودک می گذارد، حس

  • ترس
  • انزوا
  • افسردگی
  • استرس

کودکان از بین می رود.

8) بهبود ارتباطات اجتماعی کودک

یادگیری یک ساز مانند ویولن فرصت های زیادی را برای کودک فراهم می کند. امکان نواختن یک ملودی در یک جمع خانوادگی، حضور در یک تمرین گروهی و نواختن یک قطعه موسیقی در حضور دیگران و ارتباط با اساتید یا دیگر هنرجویان فرصتی است تا کودک بتواند روابط اجتماعی خود را هم بهبود ببخشد و حضور با اعتماد به نفس تری در اجتماع داشته باشد.

نکاتی که والدین باید برای ثبت نام کودک در کلاس ویولن کودکان در نظر بگیرند

اگر با توجه به مزیت ها و اهمیتی که آموزش ویولن برای کودکان دارد، به عنوان والدینی که دغدغه آینده کودک خود را تصمیم گرفتید که کودک خود را در کلاس ویولن کودک ثبت نام کنید باید به چند مورد توجه کنید. اول این که بر خلاف بسیاری از دوره های آموزشی، دوره آموزش ویولن از جمله آموزش هایی است که نقش والدین در آن بسیار پررنگ تر است.

شما به عنوان والدین کودکی که در حال یادگیری ویولن است باید پا به پای کودک تان حضور داشته باشید. منظور از حضور، شرکت در کلاس نیست، بلکه حضور شما در کنار کودک تان به معنی همراه شدن با او در این مسیر است. از کودک تان بخواهید بعد از کلاس برای شما چیزهایی که یاد گرفته را تکرار کند. در تمرین ها کنار او باشید و او را تشویق کنید، حتی اگر در اول مسیر هنوز مهارت های کافی در این زمینه را به دست نیاورده باشد.

سعی کنید با کودک خود به کنسرت هایی بروید که در آن ساز ویولن به عنوان یکی از سازهای اصلی نواخته می شود. علاقه و اشتیاق کودک خود را ببینید و روی آنها تمرکز کنید. مطمئن شوید که یک ساز استاندارد را برای کودک خود تهیه می کنید. در نهایت این که بهترین دوره ویولن کودک را برای فرزندتان انتخاب کنید تا با یک آموزش درست و اصولی، او را در این مسیر همراهی کنید.

چه کسانی مخاطب کلاس رباتیک کودک نیستند؟

  • کودکانی که به علم رباتیک یا مباحث مشابه آن علاقه ای ندارند
  • والدینی که نمی خواهند زمان زیادی را صرف یادگیری و رشد کودک خود کنند و زیاد پیگیر فعالیت های آموزشی کودک خود نیستند
  • کودکانی که زیاد به علوم و ریاضیات علاقه ای ندارد و از مباحث مربوط به فناوری نیز دوری می کنند

سوالات متداول :

آیا کودکان می توانند ویولن را یاد بگیرند؟

بله با شرکت در کلاس ویولن کودک که به صورت ویژه مخصوص رده سنی کودک برگزار می شود و با تمرین و تکرار آموزش ها کودکان هم می توانند به راحتی نواختن ویولن را یاد بگیرند.

از چه سنی می توان آموزش ویولن برای کودکان را شروع کرد؟

از سنین 4 تا 5 سالگی کودکان آمادگی این را دارند که آموزش ویولن برای کودکان را شروع کنند. البته باز هم باید فیزیک بدنی و توانایی های دیگر کودک را برای شروع در نظر گرفت.

اهمیت یادگیری ویولن برای کودک چیست؟

ویولن می تواند هم از نظر رشد ذهنی و افزایش قدرت حافظه و یادگیری و هم از نظر تقویت قوای فیزیکی برای کودکان مفید باشد.

برای یادگیری ویولن به چه پیش نیازهایی احتیاج است؟

نت خوانی و ریتم خوانی از مهارت های اولیه ای است که برای آموزش ویولن کودکان نیاز است. اگر کودکان در دوره ارف کودکان شرکت کرده باشند این مهارت ها را یاد می گیرند. در غیر این صورت به هیچ پیش نیازی برای شرکت در کلاس ویولن کودکان احتیاجی نیست و همه چیز از ابتدا به کودکان آموزش داده می شود.

آیا آموزش ویولن به کودکان با بزرگسالان یکی است؟

خیر، یکی از مهمترین اصول در آموزش ویولن برای کودکان توجه به رده سنی و روحیه آنهاست. آموزش به کودکان باید از طریق تکنیک های مخصوص و در خلال بازی های کودکانه و روش های سرگرم کننده باشد.

برای شرکت در دوره‌ ویولن کودکان همین حالا ثبت نام کنید.