دوره های جــذاب و شاد برای کـــودکان دلبنــد شما

آموزش پایتون برای نوجوانان

دوره برنامه نویسی با پایتون برای نوجوانان

این روزها حتما به مراتب عبارت هایی مانند هوش مصنوعی و فناوری های مرتبط با آن و برنامه نویسی و ابزارهای برنامه نویسی را می شنوید. برنامه نویسی مهارتی است کاربردی و مهم که نقش بسیار مهمی در دنیای امروز ما دارد و می توان گفت که اکثر کسب و کارها و مشاغل به نوعی یا از برنامه ریزی کامپیوتری استفاده می کنند یا این که به سمتی می روند که در آینده تنها با برنامه نویسی و برنامه نویسان کار کنند.
در نتیجه آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان را می توان یکی از مهمترین دوره های آموزشی در نظر گرفت که به عنوان یک والدین هوشمند و آینده نگر می توانید به آن فکر کنید و روی آن سرمایه گذاری کنید.

معرفی دوره پایتون نوجوانان

همانطور که در ابتدا هم گفتیم برنامه نویسی یکی از مهارت های مهمی است که اکثر مشاغل چه اکنون و چه در آینده ای نه چندان دور حتما به آن نیاز خواهند داشت. زمانی که فردی می خواهد برای استخدام به یک شرکت یا یک صنعت وارد شود، برنامه نویسی می تواند یکی از مزیت های برجسته و بسیار مهمی باشد که شانس او را برای پذیرفته شدن در آن موقعیت شغلی دو چندان خواهد کرد.
برای نسل آینده، مهارت برنامه نویسی بسیار ضروری است و در نتیجه باید از اکنون شرکت در کلاس برنامه نویسی نوجوانان را اولویت قرار داد.در نتیجه آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان را می توان یکی از مهمترین دوره های آموزشی در نظر گرفت که به عنوان یک والدین هوشمند و آینده نگر می توانید به آن فکر کنید و روی آن سرمایه گذاری کنید.

اما پایتون چیست؟

اما پایتون چیست و چرا آموزش پایتون برای نوجوانان مهم است. پایتون یک زبان برنامه نویسی کامپیوتری است که می توان با کمک آن کارهای مختلفی انجام داد. برنامه نویسی کامپیوتری به زبانی ساده یعنی این که شما می توانید یک سری کارها که معمولا به صورت روتین نیروی انسانی باید انجام دهد را برای کامپیوترها تعریف کنید تا به این ترتیب آن فرایند یا کار به خصوص توسط کامپیوترها و به صورت خودکار انجام شود.
پایتون یکی از این نرم افزارهاست که به عنوان یکی از کاربردی ترین ها هم شناخته می شود و می توان در زمینه های بسیار مختلفی از آن استفاده کرد. این برنامه طیف وسیعی از ویژگی ها و مشخصات را ارائه می دهد که هر کاربر متناسب با نوع نیاز و استفاده ای که دارد می تواند از آنها بهره مند شود.

فیلم معرفی دوره پایتون نوجوانان

برای آشنایی با دوره های رباتیک نوجوانان پویااندیش ، ویدیو زیر را حتما ببینید :

پخش ویدیو

برای شرکت در دوره‌ پایتون نوجوانان همین حالا ثبت نام کنید.

چرا نوجوانان باید در کلاس پایتون نوجوانان شرکت کنند؟

در بین زبان های برنامه نویسی مختلفی که وجود دارد معمولا در سراسر دنیا پایتون جزو اولین ابزارهایی است که اکثر افراد آن را یاد می گیرند. دلیل آن این است که اولا پایتون کارایی های بسیار گسترده ای دارد و در زمینه های مختلفی می توان با آن کار کرد. دوم این که به عنوان یک آموزش حرفه ای برای هر رده سنی مناسب است و یادگیری آن برای نوجوانان بسیار ساده و راحت است. ساده بودن و قابل فهم بودن پایتون موجب شده که افراد بسیاری در دوره پایتون نوجوانان شرکت کنند.
از طرفی نیز برای پایتون تقاضای بسیار بالایی وجود دارد و در نتیجه یادگیری آن می تواند یک سرمایه گذاری مهم برای آینده باشد. آموزش پایتون به نوجوانان می تواند مسیر شغلی و آموزشی آینده آنها را هموارتر و روشن تر کند. یک پایتون کار بسته به میزان مهارت و تجربه ای که دارد می تواند در این حرفه حقوق و مزایای بسیار زیادی نیز دریافت کند و به این ترتیب اگر یک نوجوان از همان سنین پایین کار با پایتون را یاد بگیرد و در تمامی دوره های آموزش پایتون شرکت کند می تواند به داشتن یک آینده شغلی موفق تر و پردرآمدتر امیدوار شود.

آموزش پایتون برای نوجوانان چه مزیت هایی دارد؟

اگر بخواهیم در خصوص یادگیری و آموزش پایتون نوجوانان صحبت کنیم، می توان به مزیت های مختلف این دوره ها اشاره کرد. در درجه اول شرکت در کلاس پایتون نوجوانان می تواند مانع هدر رفتن وقت آنها شود و به آنها کمک کند تا از اوقات آزادشان به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
پایتون یک زبان برنامه نویسی با نحو ساده است و یادگیری آن می تواند در عین راحتی بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد. در کنار این موارد حضور در یک دوره پایتون نوجوانان می تواند به:

  • رشد ذهنی
  • افزایش قدرت تمرکز
  • بهبود حافظه نوجوانان

کمک کند. نوجوانان بعد از شرکت در دوره های آموزش پایتون می توانند بهتر و دقیق تر مسائل را حل کنند و تفکر منطقی آنها نیز تقویت می شود.
نوجوانانی که از آموزش پایتون بهره مند می شوند خلاق ترند و می توانند از مهارت های خود برای انجام کارهای تخصصی تری استفاده کنند. آنها بیشتر به دنبال فهمیدن، یاد گرفتن و پیدا کردن منابع جدید آموزشی هستند، چرا که ماهیت پایتون به این شکل است و زمانی که در مسیر یادگیری آن قرار بگیرید، هر روز بیشتر به دنبال یادگیری چیزهای جدید هستید.
پایتون یک مهارت چند منظوره است و علوم مختلفی در ارتباط است. به همین دلیل نوجوانان با یادگیری آن در دیگر رشته ها نیز دانش و مهارت بالاتری به دست می آورند. در بین تمام مهارت ها، تقویت مهارت های کامپیوتری از مهمترین مزیت های شرکت در دوره پایتون نوجوانان است.
با یادگیری بیشتر، حس اعتماد به نفس نوجوانان هم تقویت می شود و حتی می توان گفت به نوعی درگیر شدن ذهن شان با آموزش پایتون می تواند استرس، اضطراب و هر نوع تفکر منفی دیگری را از آنها دور کند.
در نهایت مهارت پایتون مهارت آینده است و مشاغل و کسب و کارها روز به روز بیشتر به سمت استفاده از پایتون می روند. بنابراین آموزش پایتون برای نوجوانان می تواند یک سرمایه گذاری مهم برای آینده آنها باشد و آنها را برای مشاغل آینده آماده تر کند.

آموزش پایتون در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

یکی از نکات مهم برای آموزش پایتون برای نوجوانان ، زمینه های مختلف کاربرد این ابزار برنامه نویسی است. تقریبا می توان گفت برای هر شاخه ای، پایتون با مجموعه ای بی نظیر از کتابخانه هایی که دارد می تواند نیازهای کاربران را برآورده کند.

یکی از کاربردهای مهم پایتون در توسعه وب است. فریم ورک های مختلفی مانند Django این امکان را به نوجوانان می دهد تا بتوانند بعد از شرکت در دوره پایتون نوجوانان ، از این ابزار برای توسعه وب استفاده کنند. طراحی وب سایت یکی از کارهای جذابی است که اکثر نوجوانان به آن علاقه دارند. با کمک ابزارهایی که پایتون برای توسعه وب در اختیار کاربران می گذارد، نوجوانان می تواند مانند یک طراح سایت حرفه ای انواع وب سایت های تخصصی و جذاب را طراحی کنند.

یکی دیگر از کاربردهای پایتون برای نوجوانان که احتمالا برای آنها جذابیت زیادی دارد، کاربرد آن در بازی سازی و انیمیشن سازی است. نوجوانان عاشق بازی های ویدئویی هستند. حالا می توانند به کمک آموزش پایتون نوجوانان یاد بگیرند که چطور خودشان بازی هایی که می خواهند را طراحی کرده و توسعه دهند.

دیگر کاربردهای دوره پایتون نوجوانان می تواند در آینده بیشتر به کار نوجوانان بیاید. اما حتی یادگیری ابتدایی این علوم و آشنایی با نقشی که پایتون در این زمینه ها دارد هم می تواند یک زمینه عالی را برای نوجوانان ایجاد کند. پایتون در:

  • هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
  • علم داده
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • اتوماسیون سازی

هم کاربرد دارد.

علاوه بر این می توان گفت تقریبا در اکثر رشته ها و علوم مانند:

  • علوم زیستی
  • علم پزشکی
  • صنایع
  • ساخت و ساز
  • مهندسی

و … می توان از این ابزار برنامه نویسی استفاده کرد. در نتیجه مهم نیست که یک نوجوان در آینده کدام مسیر شغلی را انتخاب می کند، یادگیری پایتون مهارتی است که در هر زمینه ای کاربرد خواهد داشت.

چطور یک نوجوان را برای شرکت در دوره آموزش پایتون برای نوجوانان تشویق کنیم؟

به صورت کلی آموزش هایی مانند پایتون شاید در ابتدا به دلیل این که یک دانش جدیدتر است و به نظر پیچیده می آید برای نوجوانان چندان جذاب نباشد. خصوصا این که احتمالا در چند جلسه اول این حس را دارند که چیزی یاد نمی گیرند.

به همین دلیل مهم است که یک نوجوان در چه دوره ای شرکت می کند و در کجا دوره آموزش پایتون را پشت سر می گذارد. آموزشگاه یا موسسه برگزار کننده این دوره ها برای نوجوانان باید با جدیدترین و به روزترین تکنیک ها پایتون را آموزش دهد و در عین حال به زبانی ساده مطالب را آموزش دهد.

استفاده از بهترین مطالب آموزشی و منابع مناسب برای آموزش پایتون به نوجوانان ، در نظر گرفتن سن و شرایط یک نوجوان و ارائه آموزش ها متناسب با آن، استفاده از بهترین اساتید آموزش پایتون و تکیه به اصول حرفه ای در آموزش پایتون به نوجوانان همگی روی ترغیب یک نوجوان برای یادگیری پایتون تاثیر خواهد داشت.

در کنار این موارد باید در زمان آموزش به یک نوجوان صبر و حوصله زیادی به خرج داد و با حوصله همه چیز را به آنها آموزش داد. در کنار آموزش تئوری، انجام کارهای عملی هم مهم است. شرکت دادن نوجوانان در پروژه های علمی ساده و انجام یک سری کارها با پایتون می تواند بیشتر آنها را ترغیب کند.

در موسسه تصویرگران پویا اندیش به عنوان یک موسسه تخصصی در زمینه آموزش پایتون، تمامی مطالب و مهارت های اولیه و ضروری کار با پایتون توسط بهترین اساتید پایتون به نوجوانان آموزش داده می شود. استفاده از بهترین و به روزترین منابع آموزش پایتون دنیا، به کار بردن بهترین متدهای آموزشی و آموزش دقیق و اصولی متناسب با سن و شرایط نوجوانان از مزیت ها و ویژگی ها دوره پایتون نوجوانان پویا اندیش است.

بازار کار پایتون در ایران و در خارج از کشور

تا پیش از این هم گفتیم که پایتون برای آینده شغلی نوجوانان اهمیت زیادی دارد و در آینده یادگیری کار با نرم افزارهایی مانند پایتون دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. اگر بخواهیم در آینده فرزندان مان به راحتی وارد مسیرهای شغلی دلخواه شان شوند، باید از همین حالا به فکر بود و با ثبت نام آنها در دوره هایی مشابه با دوره پایتون نوجوانان ، آنها را برای ورود به دنیای شغل های پر درآمد در آینده آماده کرد.

بازار کار پایتون هم در داخل و هم در خارج یک بازار کار سودآور و پر تقاضاست. تقاضای بسیار زیادی برای یک برنامه نویس پایتون وجود دارد و این تقاضا دائما در حال افزایش است. کسانی که کار با پایتون را یاد می گیرند به احتمال زیاد شانس بیشتری برای استخدام شدن دارند.

از طرفی مشاغلی که برای پایتون کاران وجود دارد بسیار متنوع است و کسانی که در کلاس پایتون نوجوانان شرکت می کنند می توانند امیدوار باشند که در آینده شغلی شان بتوانند در هر زمینه ای که می خواهند وارد شوند. از علم رباتیک گرفته تا هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی همگی می توانند به نوعی با علم پایتون ارتباط داشته باشند.

برای پایتون کاران علاوه بر تنوع شغلی و فرصت های شغلی زیاد، حقوق و مزایای بالاتری نیز وجود دارد. در نتیجه کسانی که به دنبال مشاغل پردرآمد هستند می توانند از آموزش پایتون برای رسیدن به این هدف استفاده کنند.

در نهایت یکی از مهمترین مزیت های آموزش پایتون برای نوجوانان ، تاثیر آن برای مهاجرت است. بعد از شرکت در دوره پایتون نوجوانان در پویا اندیش به آنها یک مدرک معتبر با قابلیت ترجمه داده می شود که می توانند از این مدرک به عنوان یک امتیاز برای مهاجرت تحصیلی و شغلی استفاده کنند. از آنجایی که پایتون یک زبان بین المللی است و در کشورهای مختلفی از آن استفاده می شود، داشتن مدرک پایتون می تواند در هر کشوری یک مزیت بالقوه محسوب شود.

سوالات متداول :

آیا آموزش و یادگیری پایتون برای نوجوانان راحت است؟

در کل پایتون یک زبان ساده و قابل فهم است که اگر به درستی آموزش داده شود، یادگیری آن برای نوجوانان راحت می شود. علاوه بر دسترسی به منابع آموزشی مختلف، وجود انواع دوره های آموزش پایتون مقدماتی و پیشرفته و همچنین دسترسی به انجمن های فعال پایتون همگی یادگیری این زبان برنامه نویسی را راحت تر می کند.

چه پیش نیازهایی برای شرکت در کلاس پایتون نوجوانان لازم است؟

هیچ پیش نیازی برای شرکت در دوره پایتون نوجوانان لازم نیست و تمامی مبانی اصلی از پایه تا پیشرفته در کلاس ها آموزش داده می شود.

آیا پایتون کاران بازار کار خوبی دارند؟

شرکت در دوره های آموزش مقدماتی پایتون و بعد از آن دوره های پیشرفته آموزش پایتون با هدف بازار کار می تواند شما را به سمت یک مسیر شغلی ایده آل و پردرآمد هدایت کند.

آیا بعد از اتمام دوره آموزش پایتون مدرک معتبر به شرکت کنندگان داده می شود؟

بعد از دوره های آموزش پایتون پویا اندیش به شرکت کنندگان دوره یک مدرک معتبر با قابلیت ترجمه داده می شود.

آیا امکان شرکت در دوره های آنلاین پایتون هم وجود دارد؟

در کنار دوره های حضوری آموزش پایتون برای نوجوانان در پویا اندیش، دوره های مجازی به صورت آنلاین هم برگزار می شود تا به این ترتیب افراد ساکن شهرستان ها هم بتوانند به راحتی در این دوره ها شرکت کنند و مدرک کار با پایتون را دریافت کنند.

برای شرکت در دوره‌ پایتون نوجوانان همین حالا ثبت نام کنید.